среда, 8 апреля 2015 г.

ДІАГРАМА З НАКЛЕЙКАМИ: ГРАФІК ГАРНОЇ ПОВЕДІНКИ

діаграма
Багатьом сама ідея діаграми з наклейками здається нудною. Найчастіше це стверджують ті люди, які «все перепробували, але безуспішно». Як правило, завжди виявляється, що вони не змогли усвідомити головну думку. Їм здається, що діаграма з наклейками – це всього лише аркуш паперу з наклейками. Тому вони спочатку захоплюються цією ідеєю і намагаються втілити її в життя протягом деякого часу; потім наклейки губляться; ще через якийсь час діаграма падає за холодильник, де її знаходять через кілька років під час переїзду.
Величезна перевага діаграми з наклейками полягає в тому, що вона представляє чітку структуру, якій можна дотримуватися при виробленні гарної поведінки.При правильному використанні вона не тільки дасть дітям необхідні стимули для гарної поведінки, але й допоможе вам призначити відповідне покарання для поганої поведінки.
Секрети використання діаграм з наклейками
• Кожна діаграма відповідає семи дням тижня, з понеділка по неділю.
• Кожен день ділиться на сім двогодинних блоків, приблизно таких.
Підйом – 8:00
8: 00-10: 00
10:00 – полудень
Полудень – 14:00
14: 00-16: 00
16: 00-18: 00
18:00 – відбій
• Якщо поведінка дитини була гарною, в кінці кожного двогодинного періоду вона отримує веселий смайлик (або горну наклейку).
• Якщо дитина поводила себе недобре, то вона отримує сумний смайлик, а за жахливу поведінку отримує хрестик.
латта дыаграм з наклейками
• Будьте якомога більш послідовними. Завжди відзначайте хорошу поведінку веселими смайликами, а погану поведінку – сумними смайликами і хрестиками.
• Якщо дитина отримала п’ять із семи наклейок за день, то вона отримує жетон .
• Якщо вона отримує хоча б один хрестик за день, то жетон їй не дають.
• Жетони можна накопичувати і «витрачати» на різні нагороди. Наприклад, за один жетон можна розповісти додаткову казку на ніч, а за десять жетонів можна зводити її в кіно.
• Вигадуйте нагороди за жетони разом з дітьми. Так можна їх швидше зацікавити і захопити системою, підтримуючи мотивацію на високому рівні.
• Якщо дитина заслужила жетон, то віднімати його вже не можна. Що заслужено, то заслужено, незалежно від подальшої поведінки.
• Жетони, як і смайлики, повинні бути чимось привабливим і цікавим.
У нас в будинку ми користуємося в якості жетонів маленькими дзвіночками, які придбали в магазині «Все для дому». Вони не тільки виглядають приголомшливо, але і дуже голосно дзвенять. Не забувайте в кінці кожного двогодинного періоду підходити разом з дитиною до діаграми і влаштовувати з передачі смайлика цілу подію. Те ж саме стосується і видачі жетону в кінці дня. У нашому будинку дзвіночки – це справжнє диво. Ми їх обожнюємо.
Деякі вважають за краще вказувати на діаграмі не тільки тимчасові інтервали, але й конкретну поведінку – наприклад, застелити ліжко або почистити зуби. Я віддаю перевагу давати нагороди просто за хорошу поведінку протягом цього періоду. Протягом дня всяке може трапитися, так що краще надати собі і дітям деяку свободу вибору і орієнтуватися на загальні показники.
У такому випадку обіцянка нагороди стане непоганим стимулом для того, щоб дитина повела себе так, як потрібно. Замість того щоб говорити: «Меліса, я тобі п’ятий раз повторюю – негайно прибери свої іграшки!» – Скажіть: «Меліса, якщо ти не прибереш іграшки до того часу, як я повернуся, ти не отримаєш наклейку».
Заодно можна спробувати припинити подальше погіршення поведінки протягом дня: «Меліса, у тебе вже два сумних смайлика. Якщо хочеш отримати дзвіночок, поводь себе весь день добре. Адже тобі не вистачає всього одного дзвіночка до походу в кіно ». Обіцянка жетона допоможе дитині зрозуміти, що вона підійшла до небезпечної межі і що в її ж власних інтересах виправитися.
Незабаром ви самі побачите, що система наклейок та жетонів захопить ваших дітей і послужить їм додатковим стимулом для зміни поведінки.
У світі дітей обіцянка жетона – цілком достатній привід для того, щоб поставити черевики на полицю до тих пір, поки мама не дорахував до трьох.

Комментариев нет:

Отправить комментарий